wtorek, 22 października 2013

Nowości

Od dawna wyczekiwane targi minerałów Interstone minęły. Pozostały za to zakupione (a nawet upolowane) kamienie i nie tylko kamienie.

Labradoryty, lapisy, jadeity, agaty, nieregularne krzemienie pasiaste, a także szkła weneckie to sutaszowe klasyki. 
Kropla błękitnego agatu została wybrana przez moją koleżankę, a ja mam z niej zrobić wisior, który stanie się prezentem.
Na swoją kolej do stania się biżuterią, zapewne oryginalnym wisiorem, czeka też amonit w okrągłym kamieniu.
Dość nietypowe na targach minerałów były plastry z drewna, konkretnie z sumaka octowca. O dziwo były dość drogie, sprzedający wytłumaczył, że to z powodu bardzo długiego przygotowania drewna. Gałęzie muszą być przez pół roku suszone w odpowiednich warunkach - żeby nie popękały ani nie zgniły. Następnie trzeba je pociąć w cieniutkie plasterki, wyszlifować i wypolerować.
Ja wybrałam 3 w miarę regularne kawałki.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz